Köpvillkor

Priser:

Alla priser är inklusive svensk moms (25%). Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Frakt:

Vi använder oss av DHL och Postnord som partner när det gäller leverans. Vår förhoppning är att paketet skall gå i väg från oss senast dagen efter beställning men ibland kan det ta något längre tid, upp till tre dagar tycker vi är rimligt. Vår billigaste frakt på ordrar under 400:- är 39:-, är summan över 399:- så har vi fraktfria alternativ. Både DHL och Postnord är rätt snabba när det gäller att leverera paket, 1-3 dagar brukar det ta, lite beroende på var i landet du befinner dig. Ibland kan frakten dock ta lite längre tid, speciellt under kampanjer och utförsäljningar men även under våra partners högsäsonger som Black Friday och inför jul.

Ej uthämtade paket:

Hämtas paketet ej ut inom den tidsram som vår transportör angett så går paketet med automatik i retur till oss. Vi kommer då debitera 299:- för ej uthämtat paket, detta täcker de kostnader vi har för att leverera varan till dig. Önskar du få paketet skickat ytterligare en gång så kan vi skicka de så snart vi ser att avgiften är betald.

Transportskador:

Kontrollera alltid ditt paket när du tar emot det. Ser du någon skada direkt så måste det anmälas till chauffören / utlämningsstället direkt vid leverans. Tar du emot en vara och märker först vid uppackningen att varan är trasportskadad så hör av dig till oss inom sju dagar.

Ångerrätt:

Som konsument har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt distansköplagen (klicka här för att se den). Ångerrätten gäller från den dagen du tar emot varan. Varan skall vara returneras i obrukat och oförändrat skick. Köparen står för returfrakten vid ångrat köp och även ansvaret för att varan kommer tillbaka till oss ligger hos köparen.

Hos oss är det ENKELT och KRÅNGELFRITT att göra en retur. Skulle du vilja returnera alla eller vissa av produkterna så skicka de bara till adressen längst ner på denna sida tillsammans med returformuläret som följde med din order.

Vi följer lagen om distansavtal. Vid eventuella tvister hänvisar vi i första hand att kontakta din konsumentrådgivare och i andra hand ARN. Vi följer alltid deras råd.

Som kund hos PIPEREBEL har du förutom de lagstadgade 14 dagarnas ångerrätt YTTERLIGARE 86 dagar på dig att ångra dig.

Vi erbjuder ALLTID 100 DAGAR ÖPPET KÖP, utan problem och krångel med samma regler som de första 14 dagarna.

Reklamation:

Vid eventuell reklamation måste du alltid meddela detta i förväg, innan du skickar produkterna till oss, detta för att vi skall kunna skicka en fraktsedel till dig. Skulle du skicka in en trasig produkt utan att först meddela så kommer ersätta dig för din returfrakt. Skulle det visa sig att det inte handlar om en reklamation utan att man har använt produkten på fel sätt så ersätter vi inte returfrakten eller produkten, men du har självklart möjlighet att få produkten tillbakaskickad till dig igen mot en fraktkostnad.

Vi följer lagen om distansavtal.

Hantering av personuppgifter:

I enlighet med GDPR sparar vi följande persondata om våra kunder:

Kunder: förnamn, efternamn, företag/organisation, e-post, person-/org.nr, momsnummer, adress, postnummer, ort, land och Telefonnummer.

Beställningar: IP-adress, e-post, , person-/orgnr, momsnummer, adress, företag, förnamn, efternamn, adress, postnummer, ort, telefonnummer.

Vi behandlar dina personuppgifter för att:

  • Administrera ditt köp eller din beställning.
  • Kommunicera med dig i samband med köpet.
  • Skicka marknadsföring och anpassad information om produkter eller din varukorg till dig.
  • Ge dig anpassad marknadsföring i digitala kanaler.
  • Hjälpa dig med kundserviceärenden.
  • Fullgöra rättsliga förpliktelser såsom ångerrätt, reklamation och följa bokföringslagen.

Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter.

Kontaktinformation:

Piperebel drivs av JAPS Trollhattan AB

Adress:

JAPS Trollhättan AB
Piperebel
Svanvägen 2
461 77  SJUNTORP

hello@piperebel.com

Org. Nr: 559402-4985

VAT Nr: SE559402498501